امروز : دوشنبه, ۱۷ بهمن , ۱۴۰۱ - 16 رجب 1444
- فیلم کاشت گیاه علف لیمو در مزارع فیروزآباد
- عطر افشانی گلزار مطهر شهدا
- مهار چشمه آبنیلو؛ شاید وقتی دیگر بعد از گذشت چهار سال از وقتی که برای اولین بار خبر احداث بند بر روی #چشمه_آبنیلو مطرح شد و علیرغم اتمام طرح مطالعاتی مهار و هدایت #آبنیلو، اخبار رسیده به #آبپا حاکی از آن است که علیرغم تامین اعتبار بخشی از هزینه های پروژه به دلیل وجود معارض در محل احداث بند آبنیلو، اجرای عملیات اجرایی این پروژه در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.به گزارش #آبپا؛ ۶ هکتار از اراضی محل احداث بند آبنیلو متعلق به فردی است که برای احداث بند باید بحث تملک این اراضی و جلب رضایت مالک خصوصی حل شود که با توجه به مشکلات مرتبط با تامین اعتبارات، موضوع تملک به راحتی امکان پذیر نبوده و احداث بند بر روی چشمه آبنیلو عملا با مشکل جدی مواجه شده است.#چشمه_آبنیلو بعد از روستای #جانی_آباد و در فاصله شش کیلومتری (هوایی) از روستای #آویز و #گود گز واقع شده است. دبی این چشمه ۶۰ لیتر در ثانیه اعلام شده است. افراد بومی محلی از کاهش EC آب این چشمه نسبت به سالهای قبل خبر می دهند و معتقد هستند که احداث #سد_تنگاب_فیروزآباد در افزایش دبی و کاهش EC این چشمه موثر بوده و مهار آن نقش مهمی در بهبود وضعیت آب سفره های زیر زمینی و چاههای کشاورزی اطراف خواهد داشت .خاطرنشان می شود که سالانه دهها میلیون متر مکعب آب حاصل از سیلاب های فصلی در جای جای دشت حاصلخیز #فراشبند هدر می رود و حرکت خزنده مهار روان آب ها و سیلاب ها در چند سال اخیر، تاثیر چندانی در کنترل و مهار رودخانه های پرشمار فصلی سطح شهرستان نداشته و هر سال در چندین نوبت شاهد هدر رفتن چند ده میلیون مترمکعب آب در دشت ممنوعه بحرانی فراشبند هستیم.مهار آب چشمه #آبنیلو یکی از درخواست های جدی باغداران و کشاورزان شهرستان فراشبند است .
- کاظمی :رشد و تعالی فرهنگ اجتماعی و اعتقادی راهکار مبارزه با آسیبها
- دستگاه آب شیرین کن وارد دهرم شد
- بیشترین فالوور اینستاگرام چهره های ایرانی متعلق به چه کسانی است؟
[quote]یتمیز الخط الدیوانی بتشابک حروفه مما یصعب على غیر المتخصصین قراءته أو الکتابه به. والخط الدیوانی جمیل ومنسَّق للغایه، وتکون کتابته الدقیقه عاده أجمل من الکبیره. ومن الطریف أن هذا الخط ما زال یستعمل حتى یومنا هذا فی مراسلات الملوک والأمراء والرؤساء، وکذلک فی کتابه البراءات والمراسم والأوسمه والرفیعه وبطاقات المعایدات، فضلاً عن قیمته الفنیه فی اللوحات والنماذج التشکیلیه.[/quote]
وقد انتشر الخط الدیوانی فی عصرنا الحدیث انتشاراً کبیراً بفضل مدرسه الخطوط العربیه الملکیه بمصر، حیث بسّطه وطوّر فیه الخطاط المصری “مصطفی بک غزلان” حتى أطلق علیه فی مصر الخط الغزلانی. وینقسم الخط الدیوانی إلى نوعین: “دیوانی رقعه” وهو ما کان خالیا من الشکل والزخرفه، ولا بد من استقامه سطوره من أسفل فقط؛ “دیوانی جلی” والجلی بمعنی الواضح الظاهر، وهو ما تدخلت حروفه وکانت سطوره مستقیمه من أعلى ومن أسفل، ولا بد من تشکیله بالحرکات وزخرفته حتى یکون کالقطعه الواحده.
[quote align=”left”]یتمیز الخط الدیوانی بتشابک حروفه مما یصعب على غیر المتخصصین قراءته أو الکتابه به[/quote]قد حظی خط النسخ بعنایه کبیره فی العراق فی العصور العباسیه، وقد بولغ فی تحسینه فی عصر “الأتابکه” حتى عرف بـ”النسخ الأتابکی”، وهو الخط الذی کتبت به المصاحف فی العصور الإسلامیه الوسطی، وحل محل الخط الکوفی سواءً فی کتابه المصاحف أو النقوش على جدران المساجد، وأصبحت السیاده لخطَّی النَّسخ والثلُث. ویمتاز خط النسخ عن خط الثلث فی أنه یساعد الکاتب على السیر بقلَمه بسرعه أکثر من خط الثلث، وذلک لصِغر حروفه وتلاحقها مع المحافظه على تناسق الحروف وجمالها.
[quote align=”right”]یتمیز الخط الدیوانی بتشابک حروفه مما یصعب على غیر المتخصصین قراءته أو الکتابه به[/quote]قد حظی خط النسخ بعنایه کبیره فی العراق فی العصور العباسیه، وقد بولغ فی تحسینه فی عصر “الأتابکه” حتى عرف بـ”النسخ الأتابکی”، وهو الخط الذی کتبت به المصاحف فی العصور الإسلامیه الوسطی، وحل محل الخط الکوفی سواءً فی کتابه المصاحف أو النقوش على جدران المساجد، وأصبحت السیاده لخطَّی النَّسخ والثلُث. ویمتاز خط النسخ عن خط الثلث فی أنه یساعد الکاتب على السیر بقلَمه بسرعه أکثر من خط الثلث، وذلک لصِغر حروفه وتلاحقها مع المحافظه على تناسق الحروف وجمالها.
[gap]
مع سهم
[divide icon=”square” icon_position=”right” margin_top=”20″ margin_bottom=”30″ width=”long”][quote arrow=”yes”]قد اهتم الفرس بالخط خاصه فی أوائل القرن الثالث الهجری؛ حیث قوِیتْ شوکتهم فی الدوله العباسیه فی فارس والعراق، فعمدوا إلى خط النسخ وأدخلوا على رسوم حروفه أشیاء زائده فمیزته عن أصله. ویسمى الخط الفارسی أیضاً خط “التعلیق”، وقد کتب بهذا الخط کتب الأدب والدواوین.[/quote]
[quote font=”Georgia” bcolor=”#25a7ed” arrow=”yes”]قد اهتم الفرس بالخط خاصه فی أوائل القرن الثالث الهجری؛ حیث قوِیتْ شوکتهم فی الدوله العباسیه فی فارس والعراق، فعمدوا إلى خط النسخ وأدخلوا على رسوم حروفه أشیاء زائده فمیزته عن أصله. ویسمى الخط الفارسی أیضاً خط “التعلیق”، وقد کتب بهذا الخط کتب الأدب والدواوین.[/quote]
[gap]
تخصیص حجم الخط
[divide icon=”square” icon_position=”right” margin_top=”20″ margin_bottom=”30″ width=”long”][quote font=”Museo Slab” font_size=”15″ font_style=”normal” color=”#898989″ arrow=”yes”]وقد اهتم الفرس بالخط خاصه فی أوائل القرن الثالث الهجری؛ حیث قوِیتْ شوکتهم فی الدوله العباسیه فی فارس والعراق، فعمدوا إلى خط النسخ وأدخلوا على رسوم حروفه أشیاء زائده فمیزته عن أصله.[/quote]
[gap]
تخصیص بالکامل
[divide icon=”square” icon_position=”right” margin_top=”20″ margin_bottom=”30″ width=”long”][quote font=”Georgia” color=”#ededed” bgcolor=”#666″ bcolor=”#121212″ arrow=”yes”]وقد اهتم الفرس بالخط خاصه فی أوائل القرن الثالث الهجری؛ حیث قوِیتْ شوکتهم فی الدوله العباسیه فی فارس والعراق، فعمدوا إلى خط النسخ وأدخلوا على رسوم حروفه أشیاء زائده فمیزته عن أصله.[/quote]
[quote font=”PT Sans” font_size=”16″ color=”#ffdf42″ bgcolor=”#ed3c3c” bcolor=”#a40f0f” arrow=”yes”]وقد اهتم الفرس بالخط خاصه فی أوائل القرن الثالث الهجری؛ حیث قوِیتْ شوکتهم فی الدوله العباسیه فی فارس والعراق، فعمدوا إلى خط النسخ وأدخلوا على رسوم حروفه أشیاء زائده فمیزته عن أصله.[/quote]
- دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
- پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.